JacqDickvanWeenen.reismee.nl

2 dagen Sydney

1 maart, Onze eerste dag naar Sydney ging moeizaam. We konden allebei niet ons bed uitkomen. Uiteindelijk zijn we i.p.v. 10 uur om 11 uur richting Sydney gegaan. Maar wat hebben wij daar achteraf een spijt van. We wilden ook graag naar Queen Victoria Building een Historisch gezien zeer goede restauratie van een voormalige markthal in landbouw producten. Laten wij nu het goede station hebben uitgekozen. We kwamen midden in Queen Victoria Building uit. Wat is dit prachtig gerestaureerd en zo mooi. Daarna zijn we de straat op gegaan, het was prachtig weer 34 graden. Op zoek naar de Tower om op hoge hoogte Sydney en omstreken te kunnen bekijken. En tevens om ons enigszins te oriënteren. Wij hebben waarschijnlijk weer veel te veel foto's gemaakt. Na een korte wandeling door de straten, geluncht in Hyde park met veel te veel mee eters om ons heen (vogels). De St Mary's Kathedraal van binnen bekeken en tot de slotsom gekomen als we dit met de benen wagen blijven doen we niet veel gaan zien. Goed wij een kaartje voor de sightseeing dubbeldekker gekocht en een toer door de stad gemaakt. (hop on hop off) De brengt je bij alle bezienswaardigheden en tussendoor kan je door mooie straten lopen. Uiteindelijk Sydney aquarium bezocht (bekend om zijn haaien bassin) en zeker deze mocht er wezen. Uiteindelijk aan de Darling Harbour heerlijk gegeten. Moe en voldaan met de trein weer terug naar de Camping. De laatste kilometer in het donken langs een immens grote begraafplaats was alleen een beetje luguber. NU lekker een glas rode wijn en dan Slaaaaaapen. Morgen wel vroeg op en alle batterijen weer opgeladen voor dag 2. Utrecht is mooi. Amsterdam is heel erg mooi. Maar Sydney mag er ook zeker zijn.

2 maart 2e dag in Sydney. Vandaag lukte het ons wel om op tijd op te staan en zaten we om 9:45 in de trein naar het centrum. We zijn gestart met de 555 bus (een gratis circle) en bij The Harbour uitgestapt een kort stukje lopen en ja hoor daar kwamen de eerste punten van The Opera al in het zicht. Een heel mooi stukje architectuur. Ontworpen door jorn Utzons. De bouw begon in 1959 de architect trok zich in 1966 terug, het gebouw werd niettemin voltooid in 1973. Er is een Concertzaal en een Operazaal. Als je thuis op tv kijkt lijkt het een heel erg groot complex. In werkelijkheid komt het veel kleiner over. Het is een hele grote betonen constructie die heel geraffineerd is opgebouwd uit prefab delen en zoals wij al tegen elkaar zeiden van buiten bekleed met badkamer tegels. Van binnen is de ontvangst etc. een grijze betonnen massa. De concertzaal en Opera zaal zijn met natuurlijke (veel houten) delen afgemaakt. Overdag valt het licht door het dak naar binnen 's nachts lijkt het gebouw op te gloeien. Wij wilden een tour doen maar moesten een uur wachten (en daar hadden we nou net geen zin in). Toen zijn we lopend naar de Rocks gegaan, een Stadsdeel (1 van de oudste buurten van Sydney) waar de soldaten en gevangenen aan land kwamen en gingen wonen. Vandaar door naar de Sydney Harbour Bridge (tijdens de bouw de ijzeren long genoemd) voltooid in 1932 heet nu in de volksmond de klerenhanger. Deze eenboogs brug is in acht jaar tijd gebouwd. De brug werd door 1400 arbeiders gebouwd. Slechts 16 kwamen er om (en maar 2 bij het vallen van de brug tijdens het bouwen). Na een stevige wandeling de brug op, zijn wij in 1 van de pijlers naar de look out gegaan. Hier zie je Sydney, het Opera huis, de skyline maar ook de mensen die de boog van de brug gaan beklimmen. Na de brug zijn wij via allerlei straatjes naar het opstap punt van de dubbeldekker gelopen om weer richting Town Hall te komen. Ook hier nog naar vele mooie gebouwen en contrasten tussen oud en nieuw gekeken. Uiteindelijk in een Ierse Pub een lekker biertje gedronken en op weg naar de trein om naar de camping te gaan. Morgen moeten we de camper voorbereiden om in te leveren. Wij hopen dat alles soepel verloopt de koffers in het hotel achterlaten en nog 1 maal naar de stad.

Jacqueline & Dick

Gerard en Sisca.

Hoi Jacqueline en Dick.
Een leuk reis verslag van Sidney en de foto`s
Veel plezier op jullie laatste dag aan de andere kant van de wereld.
Wij wensen jullie een fijne terug reis.
tot ziens, groetjes van ons allen.

Tom (zoon)

ja ja het zit er weer bijna op

uhm...

aaaahw komen jullie nu al weer bijna thuis??? :S shit moet ik echt snel alles opruimen want het is zo'n bende:P

haha nee hoor. het gaat hier allemaal prima en het huis is schoon.

geniet er nog even van en kom veilig terug. ik zie jullie weer op schiphol ;)

XxXx Tom

Stephan en Mieke

Hallo reizigers down under,
Aan alles komt een eind, helaas ook aan jullie super mooie reis. Geniet nog even van het laatste stukje en de terugreis. Want je vakantie eindigt pas als je weer op Schiphol bent. Dan is het weer tijd voor die andere dingen, die jullie de afgelopen weken "gewist" hebben van jullie eigen harde schijf. Wij wensen jullie een voorspoedige thuisreis. Liefs Mieke en Stephan en de kids.

ma v weenen

ja Sidny is een mooie stad en wat een hoge gebouwen staan daar ook , weet je wat ik mooi vondt die trappengalerei was dat in een winkel , en wat een winkels zullen er zijn lekker om te shoppen of hebben ze daar geen mooie kleding en spulletjes , dus morgen de kamper in leveren maar genoten hebben jullie dus geniet nog even , verder zien we jullie weer thuis en dan eerst heerlijk uitslapen want dan wordt je pas moei , ik ga slapen , mijn auto is gemaakt een rip uit mijn lijf maar hij rijdt weer lekker kusjes mama

Karin

Een heel mooi en interessant reisverslag, heb het met veel interesse gelezen en de foto's bekeken.
Dank julie wel dat ik een kijkje in jullie leven/vakantie mocht hebben.
Een veilige reis terug.
groetjes

Irene

Welkom thuis, fijn en gelukkig is alles goed gegaan en dat jullie gezond en wel terug zijn.

Zulke interessante reisverslagen gelezen van jullie, echt fantastisch...

Welkom Irene