JacqDickvanWeenen.reismee.nl

Zig Zag Train, Sydney, Mount Annan, Sydney

26 febr. Vanmorgen zijn wij op tijd vertrokken eerst naar de Aldi, ja die hebben ze hier ook, want we hadden geen brood meer voor ontbijt. Ja, pizza en knoflook brood, maar dat vonden we toch een beetje te veel van het goede. Daarna richting Lithgow voor de Zig Zag trein. Dit is een oude spoorlijn die nog steeds gebruikt wordt. Weliswaar voor de toeristen en met als mogelijkheid om met een oude Stoomlocomotief of een diesel loc te gaan. Helaas was er vandaag geen machinist voor de stoomlocomotief dus moesten we met de dieselloc. Jammer dat we nu toch ook de andere kant van de Australiërs kregen te zien. Er waren diverse mensen aardig boos omdat de Stoom Locomotief niet reed. De woorden' No Worries' hielpen hier niet. In onze beleving ging het om de rit door de Blue Mountains en niet om de Stoomlocomotief. Deze zit vooraan de rij wagons en zie je tijdens de rit toch niet. Wij hebben ons aardig vermaakt met de rit en wat we onderweg te zien en uitgelegd kregen. Daarna zijn we richting Sydney gereden en zijn na een aantal malen gestopt te zijn voor mooie uitzichten en een bezoek aan een Botanisch tuin waar we de Oerbomen (Wollemi Pines) Weliswaar nog jonge exemplaren dichterbij konden zien aangekomen in een buitenwijk van Sydney en wel Parklea. Hier staan we weer op een zogenaamde stads camping. Morgen gaan we terug richting Mount Annan hier gaan we op bezoek bij Karl Heinz Kubice een man die we hebben leren kennen vanuit een gemeenschappelijke hobby namelijk Chevrolets van 20er en 30er jaren. Ook gaat hij met ons naar een boer die er 40 tot 50 in zijn stal heeft staan. Nee dit stond niet in de planning, maar als je toch in Australië bent kan je deze kans niet laten lopen.

27 febr. Eerst naar de Parklea Market Een overdekt Marktplaats (vergelijkbar met onze zwarte markt) heer lekker ontbeten. Daarna vertrokken richting Mount Annan en kijken wat komen gaat. De ontvangst was overweldigend. Cornelia en Karl Heinz Kubica waren zeer gastvrij en het leek of wij ze al jaren konden. Na koffie zijn we vertrokken naar een plaats 45 km van Mount Annan om op bezoek te gaan bij vrienden (Gerhard en Birgit) van Cornelia en Karl En wel om naar een volledig gerestaureerde Chevrolet Tourer (cabriolet) uit 1930 ter gaan kijken. Deze Chevrolet liep als een zonnetje en was volgens ons zo goed als nieuw. Na een fijne middag met veel info over Chevrolets etc zijn wij weer naar Mount Annan terug gegaan. De camper was in de tuin geparkeerd en daar zouden wij slapen. Na een hele fijne avond gingen we veel te laat naar bed. De volgende morgen op bezoek bij Vic Boardman , ver in de 80, die vele Chevrolets heeft staan. Van 1919 tot 1950 en alles daar tussen in. Mijn interesse ging hoofd zakelijk naar de jaren 1924 t/m 1930. Er stonden meerdere modellen 2 deurs 4 deurs sedans, Cabriolets en Trucks. In 4 en 6 cilinder uitvoering. Ook giga veel verschillende gereedschappen, en alles had bij Vic een eigen verhaal. Ik liep daar als een kleine jongen in een snoepwinkel. Wij genoten van elk verhaal van Vic. Na nog info over verschillende foto's aan de wand zijn we buiten heel zoete watermeloen gaan eten. Helaas was daar het moment dat we weer moesten gaan. Wij hebben, na heel hartelijk bedankt te hebben, afscheid van Vic genomen. Vic is bezig met het restaureren van diverse auto's tegelijk. Wij hopen van harte dat Vic nog vele jaren leeft en de tijd heeft om te genieten van zijn hobby. Na een snelle perfecte lunch in een club zijn we met de Chevrolet 4 deurs 6 cilinder van Karl gaan rijden. En wel door de Botanic Gardens van Mount Annan. Wij hebben een pracht tocht gereden. Later thuis terug heeft Karl vele honderden foto's van Chevrolets op onze USB stick gezet, tevens veel info over onderdelen etc. Ook Kregen wij de mogelijkheid om wings voor op de radiator (origineel) van een Chevrolet 1928 te kopen. Op Ebay grijpen we steeds mis en zijn het belachelijk hoge prijzen. Je begrijpt dat wij heel blij waren met deze deal. Aan het einde van de middag hebben we afscheid genomen met het gevoel dat we afscheid namen van heel goede vrienden. Maar ook dat we ze zeker nog weer zullen zien. Wij zijn inmiddels aangekomen in een klein nationaal park midden in Sydney en gaan de komende (laatste) dagen Sydney bekijken.

Groetjes allemaal,

Jacqueline & Dick

cornelia jacob gijs

hallo dick en jacqueline jullie hadden weer mooie verhalen hoor geweldig die oude auto ook de trein reis was een mooi verhaal wat leuk dat je overal op de wereld vrienden hebt door een hobby zeg dick zien wij jou wel weer terug "? volgens ons ben jij helemaal verkocht als je een oude hoestbui op vierwielen ziet zeg dan tegen je zelf het is maar een auto!!!!heel veel liefs cornelia en jacob daaaaag .

ma v weenen

hallo nog even had al gereaargeerd maar ik zag dat het bij de fotos was , maar dat lezen jullie toch ook groetjes mama