JacqDickvanWeenen.reismee.nl

Van Coffs Harbour naar Nelson Bay

19 febr. Wij hebben besloten om van de hoofd weg, weg te blijven en via een binnen door weg richting Coffs Harbour te rijden. Uiteindelijk zijn wij na een aantal uur in Byron Bay aangekomen, dit is echt een vakantie plaats het was er erg druk maar we begrijpen ook waarom. Veel strand, surf en speel mogelijk heden en heel veel restaurants en souvenirs winkeltjes. We zijn naar het hoogste punt (weer de water reservoirs) gereden om een blik over de stad en het strand te krijgen. Daarna zijn we naar Evans Head gereden (dit is een hele omweg omdat je de 10 km heen ook terug moet rijden. Het uitkijk punt was weer heel erg mooi. De 10 km terug werd extra beloond omdat we nu een Koala in een boom zagen en we wel konden stoppen om foto's en video te maken. Het was een bruine dit maal. We hadden tot op heden alleen grijze gezien. De Koala keek vanaf zijn plek in de boom naar ons met een gezicht van, nog nooit een Koala gezien? Daarna zijn we rond 17:00 uur in Coffs Harbour aangekomen. Na inchecken zijn wij direct op pad gegaan om een internet café te vinden. Dit is gelukt zoals jullie aan het voorgaande verhaal hebben kunnen zien. Dit is uiteindelijk bij een backpackers lodge gelukt. Wij horen al een aantal dagen om ons heen dat er veel problemen zijn om op internet te komen. (meen geeft de schuld aan de Cycloon Yasi welke een storend magnetisch veld heeft veroorzaakt. Wij denken dat dit niet zo is want de mobile tel. Blijven perfect werken. Na het online zetten zijn wij lekker gaan eten bij een Italiaan, Daarna naar het Camper parc terug. Wederom vele Kangaroes op de camping. In 1 van de Camp kitchens zat een Possum dit is een buideldier zo groot als een grote kat en is familie van de Kangaroe. De Possum eet alles wat los en vast zit en kan best agressief worden. (zie foto) Later toen we net op bed lagen hoorden we een hoop kabaal op de camper (liep die Possum over ons dak te dansen) In de nacht hoorde we een geluid en bij het naar buiten kijken liep er een hele grote leguaan naast de camper Zwart met witte strepen. En echt geen kleintje. Bij navraag de volgende morgen kregen wij van de managers te horen dat deze grote leguanen met regelmaat vanuit het Rain Forrest over de camping lopen.

20 febr. Wij zijn een dag extra op deze perfecte camping gebleven, goede plek en het strand op nog geen 10 mtr achter de camper. Maar? Wat wij nog niet wisten was dat het een heel warme dag zou worden. Namelijk 38 graden. Goed nieuwe plannen maken want wij zijn niet van plan om te verbranden en van de warmte niets te doen. Dus de kaart gepakt en gekeken wat er te zien/doen is in de omgeving. We zijn 90 Km richting Dorinda gereden een plaatsje heel hoog in het National Rain forest Parc Dorinda. De weg heen was weer eens zeer de moeite waard, met vele ver gezichten, airco, stroomversnellingen en prachtige huizen. Vele in die nu voor ons wel bekende Queensland bouw. Dit houd in dat ze op pallen staan ook al is het op een berg. Dit is gedaan om een natuurlijk luchtstroom onder het huis te creëren (een soort natuurlijke airco) Boven na het Dorp Dorinda te zijn gepasseerd zijn we bij een informatie centrum van het National Parc een soort Sky walk opgelopen. Dit is een wandelpad hoog op een stalen constructie. Je loopt dan eigenlijk bovenop het rainforest. Het geeft onderweg veel informatie over het rainforrest en tevens een adembenemend uitzicht. Rond 16:00 uur zagen wij dat er hele grote donderwolken gecreëerd werden en dachten' OK we moeten maar eens terug' . De terugweg ging via diverse watervallen en langs mooie bossen. Ook een mooie Chevrolet 1926 (welke langs de weg te koop stond). Toen we uiteindelijk in Goffs Harbour waren aangekomen zagen we prachtige bliksemschichten in de bergen, waar wij een uur daarvoor nog waren. Wij lekker in de zon over de pier en langs leuke punten gelopen. Op de camping nog even gezwommen in het zwembad, zelfs in het water was het warm. Morgen op weg richting Port Stevens.

21 febr. Wij waren op tijd op dachten wij, maar wij hadden geen rekening gehouden met de tijdslijn het was 1 uur later dus i.p.v. om 8 uur weg rijden is het dus toch al 9 uur. Maar goed wij op weg naar een bananen plantage (we zitten tenslotte aan de bananacoast van Australië) Hier hebben wij de uitleg van de herkomst van de banaan op Australië gehad (hier gaan we jullie niet mee vermoeien) wel met het feit dat de grote plantages eigenlijk allemaal door de Italiaanse emigranten in New South Wales zijn opgestart, met heel veel hulp van Indiërs vandaar dat er in deze buurten de eerste tempels van de Sikhs waren. Veel van de Italiaanse 2e generatie en de generaties daarna zijn of naar Queensland vertrokken om daar opnieuw te beginnen of hebben voor een ander beroep gekozen. Ook begrepen wij nu waarom wij in Queensland veel meer bananen plantages zagen. De bananen in NSW in de omgeving van Coffs Harbour zijn voor nationaal gebruik ze groeien langzamer en zijn kleiner maar veel zoeter van smaak. Wij kunnen melden dat dit klopt. In Queensland zijn meer plantages omdat ze daar in het tropisch klimaat veel sneller groeien . Alle bananen vanuit Queensland zijn bedoeld voor de export. Nu is de oogst in NSW vele malen groter dit jaar als normaal dus nu zal er een deel gebruikt worden voor de export (dit ivm de catastrofale cycloon Yasi). Wij zijn daarna door gereden naar Port Macquarie een stad met een lang verleden. Het diende lange tijd als verbanningsoord van het koloniaal bestuur voor recidivisten. Tegenwoordig heeft het toerisme deze havenstad stevig in zijn greep. Nou wij hebben er lekker kunnen lunchen. Weer op weg nu richting de Nelson Bay er is daar een camping te midden van een Koala reservaat. We moeten er wel een aardig stuk voor omrijden maar het lijkt ons de moeite waard. Onderweg werden we in deze beslissing gesterkt Jacqueline had er reeds 2 in de bomen gespot. Een mooie plek aan de Nelson Bay een mooie Pelikaan direct voor ons in de bay. Na het plaatsen van de camper gaan we eerst maar een wandeling maken. We vonden een wandel route 5,4 Km, nou wij in alle staten nu gaan we heel veel koala's zien. HELAAS wij hebben er niet 1 gezien, wel heel veel lach vogels. (en lol dat ze hadden). Nu hebben we op advies van iemand veel knoflook gegeten, tegen de muggen, maar nu zien we geen koala's meer en hebben ook aanmerkelijk minder aanspraak en buren ?? (HIHI). Goed morgen vroeg via de andere zijde van dit reservaat, naar de Koala Nursery, daarna door richting Sydney. Wij hebben namelijk onze route iets aangepast we gaan voorbij Sydney richting Wollongang, The Grand Pacific Drive. Daarna via de andere kant langs Sydney naar de BlueMountins daar willen we minimaal 1 dag extra verblijven voor we naar Sydney rijden.

Wij zijn nog steeds in een opperste beste vakantie stemming. Het is een pracht vakantie.

Wisten jullie dat:

21% van de gokkasten van gehele wereld in Australië staan. De Australiërs gokken heel graag

De Australiërs het land is met de meeste 4WD auto's

Quantas de een na oudste vlieg maatschappij ter wereld is
(KLM is de oudste)

Dat 70% wol van de hele Wereld uit Australië komt er zijn in totaal meer dan 126.000.000 schapen.

Allemaal de allerbeste groeten van ons.

Jacq & Dick

Gerrit & Yvon

Hallo reizigers,
wat fijn dat jullie zo genieten van het mooie Australie. Jullie worden nog volleerde koalaspotters. Verder veel aaibaars in de cameralens gekregen wat eigenlijk niet zo aaibaar is. Jullie benen gezien en direct 2 flessen deet gekocht, dank voor de waarschuwing wij gaan ons te pletter smeren....
Ook bij ons gaan de zomerkleren in de koffer, heerlijk hoor want het is hier weer winterweer, koud en guur met een oostenwindje en een graadje of 4. Geniet er maar van en steek straks al die bleke landgenoten de ogen uit met jullie bruine vel. Wie weet is er nog gelegenheid om uit Brazilie te reageren, we blijven jullie volgen en jullie horen van ons.
Veel liefs, Gerrit en Yvon

Coos

Leerzaam hoor, die artikelen van jullie!

ma v weenen

Zo vakantiegangers het kan niet op maar ik zag wel dat de kamping waar jullie stonden erg mooi was en wat een hoge flats stonden daar , is dat die stad waar de kamping gewoon in de stad was buiten gewoon mooi , ja geniet maar verder met de jongens en poezen gaat het goed volgens MAX , want Tom lag nog op bed te maffen en ze redden het prima . dus de reis gaat nog iets verder dan sidny , als je maar op tijd bent voor de terugreis , maar voorlopig niet doei mama

Mieke en Stephan

Het blijft ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken. De hele familie kijkt mee als er weer een berichtje is. Geniet vooral nog van al het moois en de warme temperatuur. Het was hier weer berekoud en wij kijken uit naar een warme lente. Slaap lekker, jullie eten toch wel allebei knoflook hè?

de zoontjes

dat was geen possum, in Australië doen ze aan een alternatieve sinterklaas :P haha

Adrie en marja

wat hebben jullie nu gedaan,veel knoflook gegeten en dan vinden jullie het gek dat jullie geen koala"s meer in de bomen zien zitten,deze zijn van de schrik uit de boom gedonderd ha ha.
Zijn jullie alle twee al lekker bruin?
En jac niet meer flauw gevallen met de hitte,wel veel drinken hoor.
Bij ons verder alles goed.
Groetjes van ons allemaal xxxxxxxxx

Coos

Zo te lezen is deze vakantie goed voor jullie gewicht. Maar maak het niet te gek!

Zo te lezen is deze reis goed voor jullie gewicht, maar maak het niet te gek. Fijn dat we telkens mee mogen genieten door jullie verslagen en foto's.

gerard en sisca schrijft;

beste vakantiegangers wij vinden de foto,s die jullie naar de mensen toe sturen steeds mooier worden de natuur waar jullie voor stoppen steeds interesanter worden het is ruiger en mooier, de watervallen en de mooie vogels en de bewondewereld is ook interesanter, wij hopen dat jullie er nog veel van mogen genieten van de weg die jullie nog gaan rijden
bij ons gaat alles ook goed.
VEEL LIEFS van ONS ALLEMAAL