JacqDickvanWeenen.reismee.nl

Van Kuranda naar Etty bay dan door naar Airlie Beach (de White Sunday Islands)

Om te beginnen willen we iedereen bedanken voor de leuke lieve aardige reacties op onze reismee site. Het is heel leuk om jullie reacties te lezen en om te weten dat de site druk bekeken wordt. Soms zijn wij aan het uploaden en zien bijvoorbeeld als we bij foto 7 zijn de eerste foto's al 12 keer bekeken zijn.

11 februari wij zijn vroeg vertrokken vanaf de camping in Kuranda via Atherton Tableland langs diverse mooie watervallen en een geweldig grote boom (kon zo gebruikt zijn voor de film AVATAR) naar Innisfail. Een prachtige rit met diverse stops bij bijzondere plaatsen en ondanks de aanhoudende regen een heel bijzondere dag. Na al dit moois eindigde de dag met een domper,. De kustplaats Innisfail was harder getroffen was door de Cycloon dan wij gedacht hadden we zijn op een Camping met de naam Etty Bay terecht gekomen. We hadden geen zin meer om verder te gaan. Diverse caravans lagen nog op hun kant en voor de rest was het een grote bende. Ook was er geen stroom daar er nog geen mogelijkheden voor waren. De camping manager verontschuldigde zich keer op keer omdat er geen stroom was en er nog niet was opgeruimd. Uiteraard hadden wij er geen moeite mee wij wilden alleen maar douchen (er was wel warm water op gas) en daarna naar bed. Dick sliep snel maar Jacq heeft heel de nacht liggen woelen vanwege alle indrukken van die dag (en de warmte namelijk geen stroom ook geen airco).

op zaterdag 12 februari zijn wij heel vroeg opgestaan we wilden heel graag snel door het cycloon gebied naar beneden reizen. We hebben 550 km gereden waarvan ongeveer 300 km door oorlog/cycloon gebied, zo kan je het wel noemen. Geen Electra, alles hing her der op de grond, kale of geen bomen en omgeklapte bananenplantages. Het positieve was alle hulp die er op zaterdag was komen opdagen. Overal zag je mensen aan het werk, en heel veel militairen en hoogwerkers. Op de radio waren er allemaal oproepen voor vrijwilligers om te komen werken en tevens mensen die weer aanboden om te koken voor deze vrijwilligers. Kortom een heel sociaal gebeuren. 's Avonds hebben wij onszelf verwend met een heel luxe camping in Airlie Beach. Met stroom groot zwembad en zelfs een openlucht bioscoop. Dit is vakantie zoals bedoeld. Uiteraard zijn we eerst eens lekker gaan zwemmen . En WEER vroeg naar bed want morgen gaat de wekker om 06:30 uur wij gaan namelijk met een catamaran naar de WhiteSunday Islands en wel speciaal naar Daydream island.

Het is zondag morgen 13 februari 6:30 uur jawel de wekker is het niet vergeten. Gauw aankleden een snelle hap want de bus voor de pick up staat zo voor de camping. Alles gaat goed we zitten op het boven/buitendak van de motor catamaran en varen in 25 minuten naar Daydream Island en jawel net als uit de TV serie Fantasie eiland, alleen ontbrak het ontvangst comité in witte kostuums. Na eerst een korte verkenning van het hotel de zwembaden en de stranden zijn wij eerst wandeling door het woud gaan maken, let wel er werd weer gewaarschuwd voor slangen kangaroes kaketoes etc. maar niet voor spinnen. Hadden ze dat maar wel gedaan zei Jacq. Bijna de gehele tocht liep Dick voorop en Jacq daarachter. Echter op een gegeven moment liep Jacq voorop en zei gatver, een spinnenweb, was ze zo met haar gezicht door een web gelopen. De spin was niet zo gelukkig hij was niet zo groot (lijf 5 cm en van poot tot poot 20 cm)maar jullie begrijpen, Jacqueline was op dat moment niet zo blij met deze tocht. Gelukkig waren we op de terug weg en zijn ons zelf eens lekker gaan verwennen met al die zwembaden en strandstoelen. Na een hele fijne en luie dag op de boot terug. Eigenlijk weinig om over te schrijven vandaag we zullen zien wat morgen brengt. Het was vandaag weer warm rond de 29 graden. Met aan het einde van de dag een moeson.

Lees ze.

Jacqueline & Dick

ma v weenen

zondag middag en net je reis verhaal gelezen , ja ik had het al gezien dat het zo erg was ook van die bananen plantage alles plat ja het daar een hoop ellende maar je kan er nog wel rijden met de kamper naar Sidny , maar ja je ziet ook hoe de mensen zijn als de nood is staat ieder een voor je klaar , en dan daarna zo heerlijk zwembad , fijn hoor , dick ik heb mailtjes naar huis gestuurd ook over qeensland maar dat zie wel thuis ook over sidny , doei tot je volgende verhaal . alle loopt op rolletjes en bij mij ook doei mama

Barbara

Hoi,dick en jac. gaat alles nog goed.vandaag 18/2.
Hoop gauw weer iets van jullie te vernemen groetjes barbara.