JacqDickvanWeenen.reismee.nl

Melbourne <> Vlucht Alice Springs <> Erldunda <> Urulu

Hoi allemaal,

1 feb. Een zeer hete dag in Melbourne, na 'visit de Victoria market', een zeer grote overdekte markt welke al vele jaren bestaat en een begrip is in Melbourne. Hier hebben wij heerlijke wijn gekocht voor bij het eten vanavond. Het was zo heet dat ik bijna neer viel Dick mij in de schaduw gezet en even tot mijzelf gekomen. Tijdens de terugweg naar het hotel bleek het 40 graden te zijn. Na een taxirit waarbij wij de taxi chauffeur de weg moesten wijzen en een afgeblazen boottocht vanwege het weer, er was namelijk een flinke wind opgestoken en gelukkig wat afgekoeld, hebben deze twee wereldreizigers de trein maar genomen naar Williamstown waar Rene ons op het station heeft opgepikt. Wij hadden een gezellige avond en hebben heerlijk gegeten bij Rene en Melisa, beide nog hartelijk dank daarvoor.

2 febr. Een dagtrip gemaakt met een luxe dubbeldekker bus, ja we worden oud. Langs de Great Ocean Road gereden. Een rit met veel Oooo's en Aaaaa's elke bocht was weer een verassing. Ook de 12 apostelen (het zijn er nog maar 8) met heel steile kliffen en baaien. Het was een lange maar mooie dag.

3 febr. Weer vroeg opgestaan om naar het vliegveld te gaan voor onze vlucht naar Alice Springs. Vanwege de cycloon Yasa (categorie 5) welk bijna over Cairns heen gegaan is, hebben wij de camper maatschappij gebeld. Zij melden ons dat Cairns geen hevige schade heeft opgelopen en dat zondag wanneer wij vertrekken alles in orde is (??) als wij de beelden op TV zien denken wij daar toch anders over. Wij zullen wel zien! Hier in Alice Springs verwachten ze de nasleep van cycloon Yasa. Waar we ook gaan het schijnt ons op te zoeken. Voorlopig zitten we nu in Roadhouse Erldunda op ons avond eten te wachten. Martin nog dankt voor de tip. Morgen rijden we in onze gehuurde 4wd naar Uluru rock. Het is een imponerend landschap hier, warm en tot nu tot nog niet al te veel vliegen. Wel veel spinnen op de kamer. Maar er stond een anti insecticide spuitbus. Dus eerst meer even goed gespoten en de kamer verlaten voor een lekker ijskoud biertje. Wat nog leefde hebben wij even geholpen. Lezen we nog even voor het verlaten van de kamer hou de deur van de kamer dicht het is namelijk ' Snake time' Goed wij houden onze ogen maar open en de deur dicht.

De volgende morgen zijn wij na 11 uur slapen vroeg opgestaan. Wij zijn met frisse moed naar de Urulu berg (Ayers Rock) en Kata Tjuta's berg (Olga's)gegaan. Dit is bij veertig graden een aardige beproeving en laten we zeggen dat na een paar uur het frisse er wel vanaf was. Het is een heel imposant iets wat je daar tegen komt en van diverse kanten er steeds weer anders uitziet. We hebben tot 2 maal een wandeling proberen te maken maar of het was te warm en werden wij terug gestuurd of we gaven het gezien het aantal vliegen zelf wel op. ‘S avonds zijn wij met pizza en drinken weer teruggegaan en hebben daar een mooi schouwspel van licht en kleur gezien. In Nederland gaan we naar het strand om naar de ondergaande zon te kijken hier doen we dat in de woestijn (outback) Nu gaan we proberen dit reisverhaal te uploaden en dan BIER.

Wordt vervolgt.

J&D

max van weenen

hey stormjagers! klinkt goed hé! begin het steeds erger te vinden dat wij in nederland achter gelaten zijn :P haha! maar goed. het klinkt allemaal als een geweldig avontuur! geniet er van.

kus!

Tom

hallo pa en ma.

ten eerste: met ons (max kim tom xavier xandra en rooie donder) gaat het super:)

ten tweede: ben egt blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben en dat de stormen jullie opzoeken ja zolang ze jullie maar niet vinden is het goed hehe :P ben wel blij dat je weer je zelf geworden bent en wel veel blijfen drinken he met het warme weer;)
hier is het egt koud (nog steeds) het komt af en toe nie eens boven nul grade.

veel plezier verder en GENIET er egt van

kusjes wij uit het kouden Holland

ma v weenen

hallo jac, en dick, fijn weer wat van jullie te horen , ja die storm is ook heel erg hoor ook de beelden hier op de tv. waren erg Marja heeft alles af gestruid op internet om te kijken hoe die cycloon verder ging [zoals www.theweatherchaser.com] en bbcnews.com. ] maar ja nu moeten jullie verder en dan met die warmte is het ook wat neem altijd water mee en een doekje vochtig in plastiek zakje , maar wat we zien is prachtig hoor en genieten jullie maar . Had op mijn mailclub iemand die was terug uit australien en was in Perth geweest ze vroeg aan mij waar jullie zaten nu dat heb ik door gemaild en ze wens jullie een fijne vakantie toe , Had tom nog gebeld of alles goed was nu hij zei alles oke Oma en het gaat goed met ons tweetjes[drieetje] en hAD HEM GEVRAAGD HOE HET MET JE OOG GING , NU ZO TE ZIEN WEL GOED GEN BRIL OP DUS HOUDEN ZO nu goetjes en tot de volgende mail van jullie liefs en kussen voor jullie doei mama

Coos

Kom, kom, een beetje warm. Niet zo zeuren hoor! Alsof de Nederlandse winter zo'n pretje is. Waarom zijn jullie trouwens niet naar Egypte gegaan?

barbara

Wat een leuk verhaal zeg!!erg leuk om wat van jullie te horen.Je hebt toch wel iets tegen de muggen bij je?
Maar die hitte is goed om wat kilo's kwijt te raken,dus zet door,liefs je zus.

Adrie en Marja klerk

Hoi dick en jac,

Erg leuk hoor die foto`s van die rose kakatoes maak mij maar lekker,nu maar kijken hoe je ze voor mij mee kan nemen ha ha.
Fijn dat alles goed gaat met jullie.
Wat gaat z`n week snel voorbij he!
Nou groetjes, en tot horens, en veel kusjes van ons allemaal xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

gerard/sisca

hallo dick en jac.
wij genieten van jullie verhalen en van de foto`s
wij hopen dat jullie het slechte weer kunnen ontwijken
en veel van het mooie weer kunnen genieten maar niet te warm
het weer in nederland is koud en veel wind
wij wensen jullie veel plezier
niet te veel bier of wijn drinken want dan dan zie je de dieren dubbeld
zoals die rose kakatoes op de foto`s
groetjers gerard/sisca en de jongen`s