JacqDickvanWeenen.reismee.nl

Eindelijk we zijn onderweg

De vlucht en de eerste dag in Melbourne

Met een half uur vertraging (er was een kleine technische storing) zijn wij om 11:15 vertrokken naar Singapore. De vlucht verliep heel goed, zeer lieve stewardessen en de 13 uur waren om voordat we er erg in hadden. Op Singapore Airport moesten we 4 uur wachten voor onze vlucht naar Melbourne. We kwamen aan op Terminal 2 een giga Terminal met vele tuinen winkels etc. Daarna deels lopend en deels met een verbindings tram naar terminal 3 een ultra modern zeer groot complex. Het was geen straf om hier 4 uur door te brengen we hadden er nog even aan gedacht een taxi trip naar het centrum te maken. Echter de moesson welke over het vliegveld uitgestort werd overtuigde ons om dit maar beter niet te doen. Op tijd vertrokken naar Melbourne. Wij hadden vanuit onze stoelen een mooi uitzicht over de Indische oceaan en daarna het land van Australië dat steeds meer in zicht kwam, deze vlucht duurde ongeveer 7 uur. Ook nu, na de diverse films en maaltijden, was de tijd zo om. (ook hebben we stiekem even geslapen). Na eerst de koffers gehaald te hebben langs diverse checkpoints en door honden besnuffeld te zijn stonden Rene Rutze (collega in Australië) met zijn vrouw Melisa ons op te wachten aan de gate. Zij brachten ons naar ons hotel in het centrum van Melbourne. Direct werden wij uitgenodigd om daar op dinsdag avond te komen eten. BBQ????

Op maandag 31 januari zijn wij Melbourne gaan bezichtigen. Eerst met de City Circel tram een tour rond de stad gemaakt. Gratis maar met antieke tramstellen, dit hoor - en voelbaar. We zijn uitgestapt op Federation Square (de ontmoetingplaats van Melbourne) hier is ook de VVV. Via het oude Station Flinders street station naar The Eureka building om op het skydeck de 88ste verdieping van het uitzicht te gaan genieten. De lift gaat daar met 9 meter/sec omhoog in minder dan 40 seconden ben je op de 88ste verdieping. Het gebouw is in totaal 300 mtr. hoog (92 verdiepingen) en is zo flexibel dat het 600 mm door kan buigen in de wind er zit in de 90&91ste verdieping 300,000 liter water in tanks om de beweging van de toren te compenseren. Het glas van de bovenste 10 verdiepingen is van 24 karaats gold plated. Er was nog een mogelijkheid om in the edge te stappen, een met glazen vloer uitgeruste ruimte welke uit het gebouw geschoven werd. Ik kreeg Jacqueline haar schoenen nog niet mee dus ben zelf ook maar niet gegaan. Na weer een snelle lees vrije val van 88 verdiepingen naar beneden zijn we via het cassino (alleen langs gelopen) naar Melbourne Aquarium gegaan. Leuk waren de Pinguins en de haaien. Via allerlei straatjes naar het hotel. Na dat we bij bistro Nixon lekker hadden gegeten, zijn we nog lekker een wandeling door de stad gaan maken. Het valt ons op dat rond 10:00 uur nog maar weinig mensen buiten zijn.

Karin Langveld

Wat hebben jullie al veel beleefd in die paar dagen........pfffff........enne.....dat gebouw??? Daar zou je mij niet in krijgen, brrrrr.
Wel lekker geslapen, neem ik aan, na zo'n reis en die dagen?
Nog veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgend verslag. Groetjes

zus cornelia

jacqueline en dick blij dat wij iets van jullie hoorden hadden jullie geen last van een orkaan ? wij zagen het op tv heftig hoor verder leuk nieuws dick je reisverslag is heel leuk en helder nee stop de meisjes de goede niet in een enge lift dan maak je wat mee! broeken vol !! dick is het goed dat er ook buiten staanders mee lezen ? bv de zilvermeeuw het is toch allemaal boven de achtien tot nu toe dan ga ik lekker op de club aan de gang met australie de dubbele punt lukt mij nog niet dick wat bedoel je met geef dick en jacqueline foto ruimte is dit een gekke vraag ?van mij ? wil je geld of papier ? dat kan hoor !ja je begrijpt ik ben nog leerling zo lieve mensen je ziet als ik eenmaal praat kom je er niet meer tussen ik ga afsluiten met heel veel liefs van ons beiden en kijken uit naar de volgende reisverhaal doe voorzichtig en let goed op elkaar krokedillen bijten graag in billen groetjes cornelia en jacob daaaaaag.

1!

Coos

Fijn, dat jullie goed zijn aangekomen en dat jullie het leuk hebben tot nu toe.
Bedankt voor het verslag en hartelijk gegroet,
Coos.

ma v weenen

blij dat ik wat hoorde op mijn mobiel , en alles is goed gegaan naar Singarpore en ook goed verzorgd , En wat fijn dat daar toch nog 4 uur moest wachten nu hebben jullie daar ook rustig kunnen kijken ja en toen weer 7 uur vliegen wat zullen jullie gaar zijn goed dat je even rust hebben genomen en van avond eten bij je collega , hoe is het weer daar en hebben jullie daar ook iets van de oorkaan gehoord dat ging weer over Qeensland heen , maar gelukkig zitten jullie daar nog niet , hier met allemaal goed en ik kijk uit naar je volgende ervaring groetjes mama n een dikke kus voor beiden

Barbara

Hoi,lieve zus en zwager,fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat.Jullie hebben al veel beleefd tijdens de heenreis zeg!Het gaat jullie goed en veel plezier xxx

Adrie en Marja

Hoi dick en jacqueline

Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen.
Jullie hebben al veel gezien,en ik hoop dat het hotel voor de eerste 4 dagen jullie goed zal bevallen.
Dat hebben jullie wel nodig na da lange reis.
Wij hopen dat de reis verder goed zal verlopen.
Bij ons is alles goed.
Met de kleine meid gaat het ook goed.
Veel liefs adrie en marja xxxxxxxxx

Stephan en Mieke

Leuk om jullie zo te volgen.
Toch jammer dat je niet op die glasplaat bent gaan staan Jaqueline. Als Dick dan naar beneden gerend was hadden jullie beiden een unieke foto van elkaar kunnen maken. Geniet vooral verder.
Dikke knuffel van ons allen.

ma v weenen

hoe is het bij jullie , merken jullie iets van die cycloon. jac, hoe is het met je oog gaat het nog goed hoop het wel voor je kusjes mama