JacqDickvanWeenen.reismee.nl

3 fantastische dagen, eerst Krokodillen toen diepzee en daarna het regenwoud.

Dinsdag 8 febr. Hartley's Crocodile Farm. Dit was het bezoeken waard. Midden in het tropisch regenwoud aan de Captain Cook Hihgway (where the tropical forest meets the ocean). Een heel leuk ongedwongen park waar je niet bang hoeft te zijn dat je geen krokodillen ziet. Ze hebben er de grote zoutwater krokodillen en de kleinere maar net zo gevaarlijke zoetwater krokodillen. We zijn bij het voederen van deze krokodillen geweest en een boottocht gemaakt. Tijdens de boottocht streek er nog een hele grote White Eagle neer (Max zie foto) In dit park houden ze ook Koala's, Kangaroes en Walibi s' Jacqueline vond het een hele ervaring om de kangaroe s' te mogen voeren en aaien. Koala's zijn eigenlijk maar heel luie dieren die alleen maar eten of slapen. De slangen vonden we minder wel waren we heel blij met de EHBO les voor als je toch door een slang gebeten mocht worden. Wat doe je wel en wat ABSOLUUT niet (laat ik je zeggen dat 90% van de mensen het fout gedaan zou hebben zonder deze info). Tijdens de wandeling kwamen we meermalen spinnen webben tegen en laat ons jullie zeggen dit zijn geen spinnetjes om thuis tegen te komen. De mieren waren er absoluut niet bang voor en sleepten de spin gewoon mee naar hun nest. (moeten we nu banger zijn voor de spinnen of voor de mieren). Na een prachtige rit over de Captain Cook Highway zijn wij aangekomen in Port Douglas en hebben een mooie Camper Van Parc gevonden. We blijven hier 2 nachten en hebben geboekt op de Quicksilver Boat naar the Great Barrier Reef (Agincourt Reef) voor diegene die dit graag na willen kijken zie http://www.quicksilver-cruises.com/

Woensdag 9 februari Wij zijn lopend naar de opstapplaats van de Quicksilver boot gegaan. Eigenlijk om de hoek van de straat begon het avontuur al. We zagen een hele grote vleermuis vliegen (overdag) blijkt hij niet de enige te zijn. Er was een bos aan de overzijde van de straat en in vele bomen hingen honderden vleermuizen. En niet van die kleintjes. Goed na dit schouwspel te hebben gefilmd zijn we door gelopen naar de haven om aan board te gaan. Na een hevig schuddende tocht het was namelijk aardig ruw op zee en er waren er aardig wat mede passagiers die zeeziek werden, zijn we op het Agincourt Reef aangekomen. Hier hebben wij ons anti stingersuit aangetrokken en de duikbrillen snorkel en zwemvliezen opgehaald. Wij zij samen het rif opgegaan. Wij kunnen jullie oprecht vertellen dat de wereld op het rif er heel spectaculair uit ziet. Heel veel verschillende vissen. Grote, hele grote, kleine en ook vele soorten koraal en anemonen. Wij hadden een onderwater camera (digitaal) gehuurd en maar liefs 210 foto's geschoten. Keek je links was je bang dat je hetgeen rechts te zien was zou missen. Het was een duur dagje maar wij hadden het niet willen missen en willen iedereen die ooit de kans krijgt hier heen te gaan ook van harte aan raden dit ook absoluut te gaan doen. Of het nu met een grote/kleine maatschappij is of op een zeilboot het is volgens ons allemaal de moeite waard. Na een nog ruigere tocht met deze grote aluminium catamaran terug zijn wij toch maar op de shutle bus gestapt die iedereen naar zijn hotel of camping bracht. Er was nogal wat hilariteit toen de chauffeur in de bus vertelde dat wij de mensen waren die vanmorgen ervoor kozen om te gaan lopen. Waar hebben we het over, 15 minuten lopen, maar wij hebben wel al die honderden vleermuizen gezien. Morgen opbreken en naar Kuranda. Het is mogelijk heen met de Skyrail rainforest Cableway (kabelbaan over het regenwoud en de Barron watervallen) en terug met de historische Scenic Railway te gaan maar wij overwegen dit gewoon met de camper te doen Wat een prachtige dag, lekker gegeten en nu aan een wijntje en zoals gewoonlijk hier, vroeg naar bed.

Donderdag 10 februari Na een snel ontbijt zijn wij met de camper naar Karunda National parc vertrokken. We hadden vandaag heel veel regen dus vandaar dat we met de camper zijn gegaan volgens ons zou het uitzicht vanuit de trein en de kabelbaan heel beperkt geweest zijn. We konden na een prachtige rit met de camper door het immense regenwoud naar boven en hebben zelfs tot vlak bij de Barron falls kunnen komen uiteraard hebben we deze vanuit alle mogelijke hoeken en plaatsten gefilmd en gefotografeerd. (we zijn net Japannertjes) Na een mooie wandeling lekker in het plaatsje Karunda gegeten. Nog even in Kuranda Koala gardens geweest. Hier zijn Koala's en Kangaroes welke je mag voederen. Eigenlijk gewoon zonde van je geld als je ze ook in het wild kan zien. Uiteindelijk zijn we op Kuranda Rainforst accomodation park aangekomen een camper/trailer park midden in het regenwoud. Nu het donker is, is het best wel griezelig. Zwart donker en vele dier geluiden. We zijn de enige met een camper de rest een paar vaste Trailer gasten. Dit was trouwens op de vorige campings ook het geval steeds alleen of maximaal 3 campers. Volgens de mensen van de diverse recepties doordat de Cycloon nogal heeft huisgehouden blijven de mensen weg. Ook de weg bij Tully/Mission Beach is nog steeds niet open. Toeristen van beneden kunnen daarom slecht naar boven komen. Verder nog wat gevolgen van de cycloon: de benzine prijs is van 0,80 naar 1,57(plaatselijk) gestegen. De bananen prijzen zijn verdubbeld om de bananen boeren te ondersteunen hun plantages weer op te bouwen. Veel producten zijn slecht te verkrijgen, maar zal binnen afzienbare tijd weer normaal zijn. Morgen gaan we proberen via een mooie rit (Yungaburra) naar beneden te gaan. Uiteindelijk hopen we bij Innisfail in de buurt te komen en daar bij de lokale politie te informeren naar onze mogelijk heden om voorbij Tully/Mission Beach te komen. Tot onze volgende Reismee ontmoeting.

Jacq & Dick (we hebben er nog steeds heel veel zin in)

Gerrit en Yvon

Hallo,
Nou dat ziet er tot nu toe nog spectaculair uit. Veel te doen en te zien. Leuk die laarzen die nog zelf kunnen lopen. Hoop dat jullie zonder problemen verder kunnen trekken. Geniet!
Wij tellen af..nog 13 dagen.
liefs G&Y

Anneke Colly

Hallo luitjes, Leuk en mooi wat jullie allemaal zien en meemaken. Geniet er maar van, want je maakt zo'n reis niet ieder jaar. Je kan beter je kans pakken ook al is het wat duurder. Anders zeg je thuis misschien dat je spijt hebt dat je het niet gedaan hebt. Nog een fijne tijd verder en geniet, want de tijd gaat heel snel. Gr Anneke

ma v weenen

Ja het is al laat , maar wilde toch even reargeren , wat hebben jullie een mooie vakantie , ja dat hebben wij nooit kunnen doen maar zal wel erg genieten als jullie thuis komen en alles op de film ziet , ja zo kaola bestje is leuk voor in je auto als herrineringen , hier alles goed groetjes mama

Teun

Beste Jacq en Dick,
Wat een heerlijke reisverhalen en gelukkig kunnen jullie veel bekijken, zo kunnnen wij ook een heel klein beetje mee genieten. Ik kijk uit naar jullie foto's vooral van het snorkelen.
vr. gr.
Teun

zus Cornelia Jacob en Gijs en Alie

Wij smullen van jullie reis verhalen , en ik volg het op de kaart dat is ook leuk ! Wij zijn ook blij dat alles tot nu goed gaat , maar dat is Dick wel toe vertrouwd ,, tot het volgende verhaal , en ga nou niet zo dicht bij die jongens met die scherpe tandjes staan,! het kan ook te gek, !!!!heel veel liefs van ons ! blijf goed opletten !en tot schrijfs daaag cornelia .

B&J

Hallo vakantiegangers,

Jullie enige tijd te hebben gevolgd is het daar goed vertoeven, wat een belevenis, prachtige foto's en leuke reacties op het reisverslag. Wij kijken uit naar de vogende e-mail.

Blijf genieten en de hartelijke groeten van B&J uit Woerden

Adrie en marja

Hoi dick en jac,

Fijn dat jullie zo genieten,en dat alles goed gaat.
He jac ik heb wel medelijden met je,wat betreft de wandeling en het spinneweb,ik geloof dat ik geen stap meer verder had gezet.
Petje af hoor.
En ja ik geloof dat jullie best wel veel indrukken opgedaan hebben met wat de cycloon heeft aangericht.
He dick ,adrie vraagt of je nog wat mooie fotos wilt maken als je de kans krijgt {vogels}.
Alles verder hier goed met ons,kusjes van ons allemaal.
Groetjes hier van uit nederland.